세상을 바꾼 14가지 광고 - 2. 1916년 I WANT YOU :: 광화문 일기
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1916년: I WANT YOU

 

'엉클 샘'은 미국의 젊은이들이 1차 세계 대전에 참전하도록 성공적으로 동기부여했는데요,

 

이 의인화된 미국 정부의 상징인 '엉클샘'이라는 이름은 1812년 전쟁 무렵 처음 등장한 것으로 추정되고 있지만, 사실 우리가 대부분 떠올리는 엉클샘의 이미지는 주간 Leslie 1916년 7월 6일자 커버에 실린 James Montgomery Flagg의 스케치입니다.

 

"I WANT YOU"라는 문구 위로 흰 머리에 수염을 기르고, 애국심이 느껴지는 모자를 쓰고, 나비 넥타이를 맨 남자의 이미지는 너무 유명해져 포스터로 인쇄되었고, 이 포스터는 전쟁 기간 동안 어딜 가든 볼 수 있게 됐습니다. 미 의회 도서관에 의하면 이 포스터는 1917년과 1918년 사이에 무려 4백만 부가 넘게 인쇄되었다고 합니다.

 

Franklin D. Roosevelt 대통령은 이 엉클샘 이미지를 2차 세계대전에도 또 다시 사용했고, Flagg씨는 대통령을 직접 만나 자신이 직접 그린 그림을 전달했다고도 합니다.

 

 

 

<원문>

Uncle Sam motivated young Americans sent off to fight in World War I.

 

The name "Uncle Sam" as a personification of the United States is believed to have originated sometime during the War of 1812, but the image most of us still think of is James Montgomery Flagg's sketch originally published as the cover of the July 6, 1916, issue of Leslie's Weekly.

 

The image of the white-haired, bearded, and bow-tied man in a patriotic top hat above the words "I WANT YOU" proved to be so popular that it was printed as a poster that became ubiquitous during wartime. The Library of Congress says that over four million copies were printed between 1917 and 1918, President Franklin D. Roosevelt even brought it back for World War II, and Flagg met the president to present him with his own copy.

 

원문 출처: Business Insider

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